سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴

ورود آزمایشی اتوبوس‌های ویژه به مرکز تهران

منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد

گروه مسکن، نوراحسینی: پس ازبسته شدن پرونده احداث خطوط بی‌آرتی در تهران مدیران حمل و نقل پایتخت از احداث 5 خط ویژه دیگر که ویژگی‌های خطوط بی‌آرتی مانند جداکننده را ندارد و برخی به‌عنوان خطوط ویژه و برخی به‌عنوان خطوط زیر بی‌آرتی از آنها نام می‌برند، خبر دادند. یکی از این خطوط خط خیابان بهشتی به مطهری بود که از همان روزهای ابتدایی مورد مخالفت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

محمد مهدی تندگویان در یکی از جلسات علنی شورا با بیان اینکه این خط تندرو به دلیل مشکلاتی که دارد قابلیت اجرایی ندارد و احتمال می‌دهیم مطالعات لازم برای احداث آن انجام نشده است، گفت: این خط نه در برنامه ۵ ساله پیش‌بینی شده و نه مجوز شورا دارد، اما پیمانکار در حال احداث آن است.

 

این عضو شورای شهر با بیان اینکه شورا صددرصد با احداث این خط مخالف است، گفت: کل مسیر 3/ 7کیلومتر است که ۲۳ تقاطع اصلی، ۴۴ تقاطع فرعی و ۳۹ چراغ راهنمایی و رانندگی دارد. در طول این مسیر کاربری عمده نمایشگاه اتومبیل است که با احداث این خط این کاربری‌ها دچار مشکل می‌شود. همچنین حذف پارک‌های حاشیه‌ای و ایجاد مشکلات برای نهادهای دولتی و خدماتی چالش‌های دیگری است که با احداث این خط ایجاد می‌شود.

 

با وجود مخالفت اعضای شورا، فعالیت‌های عمرانی این خط ادامه داشت. در یکی از نشست‌های خبری شهردار منطقه 6 که بخشی از این خط در منطقه وی قرار دارد اعلام کرد این خط اتوبوس تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

پس از فشارهای اعضای شورای شهر 4 جلسه مشترک میان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و عمران شورا برگزار ‌شد که نتیجه این نشست‌ها توقف فعالیت‌های این خط است. در حالی که به نظر می‌رسید احداث این خط از ماموریت‌های شهرداری حذف شده است به تازگی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است به زودی خط اتوبوس خیابان بهشتی به مطهری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

سیدجعفر تشکری‌هاشمی با بیان اینکه با تایید اعضای شورای شهر به زودی خط فرامنطقه‌ای درمسیر خیابان‌های شهیدمطهری – بهشتی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بحث ایجاد خط ویژه اتوبوس در خیابان شهیدمطهری- شهیدبهشتی ابهاماتی را برای اعضای شورای اسلامی شهر داشت که جلساتی کارشناسی برگزار شد و اعضای شورای شهر تایید کردند آنچه به‌عنوان چارچوب‌های اجرای طرح دیده شده، مورد تایید است.

 

وی ادامه داد: اکنون عملیات اجرایی این خط آغاز شده و برخی تجهیزات اعم از سرپناه‌ها و دیگر موارد عمرانی در دست ساخت هستند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه سیستم یکپارچه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران تکمیل می‌شود، گفت: 5 خط اتوبوس فرامنطقه‌ای در پایتخت راه‌اندازی می‌شود، به طوری که این خطوط، خطوطی ویژه هستند اما بدون جداکننده، محدودیت‌هایی که در خطوط بی‌آرتی هست، در این خطوط وجود ندارد و در بخش‌هایی از مسیر نیز اتوبوس‌ها در کنار سایر خودروها تردد می‌کنند.

 

تشکری‌هاشمی تصریح کرد: درابتدا تعداد 12خط به عنوان خطوط فرامنطقه‌ای پیشنهاد شد که در نهایت تنها 5 خط برای اجرا انتخاب شده است. تاکید می‌کنم خط فرامنطقه‌ای براساس تمایل سفر، تقاضای سفر مستقیم، درجه عملکردی معبر و ارتباط با لایه‌های بالاتر به مرحله اجرا درآمده است. اما برخی از اعضای شورای شهر تهران فعالیت این خط را قطعی ندانسته و اعلام کرده‌اند این خط به صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد و درصورتی که این خط بهره‌وری لازم را نداشته باشد تا پایان سال جمع‌آوری می‌شود.

 

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره خط اتوبوس خیابان بهشتی- مطهری گفت: ‌به دلیل اختلاف‌نظراتی که میان شورا و شهرداری بود، احداث این خط مدتی متوقف شد؛ اما در حال حاضر قرار است به صورت آزمایشی اجرایی شود.

 

او ادامه داد: به نظر می‌رسد با ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان، احتمالا راه‌اندازی آزمایشی آن آغاز شود، اما اگر این خط نتواند اهداف اولیه را برآورده کند، جمع‌آوری خواهد شد. محمد مهدی تندگویان از مخالفان اصلی این خط اتوبوس هم با تایید توافق اولیه با شهرداری گفت: قرار است این خط به صورت آزمایشی احداث شود و اگر بهره‌برداری از آن مشکلات ترافیکی ایجاد کرد جمع‌آوری شود. او معتقد است احداث این خط هزینه‌ای ندارد که در صورت جمع‌آوری زیانی به شهر وارد شود. اتوبوس‌های تزریق شده به خط به سایر خطوط منتقل می‌شود و مسیر جداکننده‌ای هم وجود ندارد و تنها با دوربین طول مسیر کنترل می‌شود.

 

ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران هم پیش‌بینی کرد این خط پر مسافر خواهد بود و بار ترافیکی چندانی به منطقه وارد نخواهد کرد.

او ادامه داد: این خط مطالعات ترافیکی دارد اما به دلیل بحث‌هایی که در شورا شد و احتمال مشکلات ترافیکی در مرحله اول به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود.

فهرست اخبار
آرشيو اسفند ماه سال 1397آرشيو دی ماه سال 1397آرشيو مهر ماه سال 1397آرشيو خرداد ماه سال 1397آرشيو ارديبهشت ماه سال 1397آرشيو فروردين ماه سال 1397آرشيو اسفند ماه سال 1396آرشيو مرداد ماه سال 1396آرشيو خرداد ماه سال 1396آرشيو فروردين ماه سال 1396آرشيو دی ماه سال 1395آرشيو آذر ماه سال 1395آرشيو آبان ماه سال 1395آرشيو مرداد ماه سال 1395آرشيو تير ماه سال 1395آرشيو خرداد ماه سال 1395آرشيو ارديبهشت ماه سال 1395آرشيو بهمن ماه سال 1394آرشيو مهر ماه سال 1394آرشيو شهريور ماه سال 1394آرشيو مرداد ماه سال 1394آرشيو تير ماه سال 1394آرشيو خرداد ماه سال 1394آرشيو ارديبهشت ماه سال 1394آرشيو فروردين ماه سال 1394آرشيو اسفند ماه سال 1393آرشيو بهمن ماه سال 1393آرشيو دی ماه سال 1393آرشيو آذر ماه سال 1393آرشيو آبان ماه سال 1393آرشيو تير ماه سال 1393آرشيو ارديبهشت ماه سال 1393آرشيو فروردين ماه سال 1393آرشيو اسفند ماه سال 1392آرشيو بهمن ماه سال 1392آرشيو آبان ماه سال 1392آرشيو مهر ماه سال 1392آرشيو شهريور ماه سال 1392آرشيو مرداد ماه سال 1392آرشيو تير ماه سال 1392آرشيو خرداد ماه سال 1392
Balustrade decking profiles
نی بنا
 
گرانیتی60x60 مشکی پرتراکم نوک مدادیM053
كاشی گرانيتی مهسرام
 
ناودانی عرض 180mm ضخامت 5mm
لوله و پروفيل ساوه
 
سنگ گرانیت تالاران
بازار محارم
 
کاشی سفید ساده - 20x30
كاشی مريم ميبد
بيمه ايران نمايندگی محارم
رکورد مصرف گاز نیروگاه‌ها جابه‌جا شد/ ۳۱۲ میلیون مترمکعب در یک روزرکورد مصرف روزانه گاز نیروگاه‌ها در هفته منتهی به ۱۷ مرداد شکسته شد و در روز دوشنبه (۱۳ مرداد) با ثبت ۳۱۲ میلیون مترمکعب، بیشترین مقدار مصرف به ثبت رسید.عربستان سعودی در مسیر تحول سبز ساخت ۱۰۰۰ سد، کاشت ۱۰ میلیارد درخت و جهش در امنیت غذایی و منابع آبمرکز داده متا از مخلوط بتن بهینه شده با هوش مصنوعی برای افزایش مقاومت و کارایی استفاده خواهد کردبتن سفارشی Amrize برای این تأسیسات ۸۰۰ میلیون دلاری با مساحت ۷۱۵۰۰۰ فوت مربع در مینه سوتا، کاهش ۳۵ درصدی ردپای کربن را نشان داد.چندین شهر، اجباری شدن تهویه مطبوع را بررسی می‌کنندگرمای شدید به یک تهدید فزاینده برای سلامتی تبدیل می‌شود. دولت تا انتهای شهریور تکلیف نیروگاه‌ها را مشخص کند | نهاد تنظیم‌گر انرژی به زودی شکل می‌گیرد در نشست اخیر کمیسیون انرژی اتاق ایران ضمن ارائه یک پیشنهاد اجرایی برای تعیین تکلیف تسهیلات نیروگاه‌ها به صندوق توسعه، اعلام شد: فرآیند ایجاد نهاد تنظیم‌گر انرژی، مستقل از دولت به زودی نهایی می‌شود. پیشنهادات پرداخت بدهی‌های ارزی نیروگاه‌های بخش خصوصی بررسی شد. بررسی پیشنهادات پرداخت بدهی‌ ارزی نیروگاه‌های بخش خصوصی | تغییر رویکرد مدیریتی زیرساخت‌های تولید برق کشور از حالت عادی به «مدیریت پیشگیرانه بحران» وزارت نیرو با تأخیر در تسویه‌حساب نیروگاه داران آن‌ها را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه م آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: عدم حمایت وزارت نیرو از نیروگاه داران و تأخیر در پرداخت صورت حساب آن‌ها، فعالان این صنعت را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه ارزی مواجه کرده است. روی چاه نفت گرسنه می‌خوابیم چون از مغزمان استفاده نمی‌کنیم.مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی می گوید: روی چاه نفت گرسنه می‌خوابیم چون از مغزمان استفاده نمی‌کنیم. انرژی خورشیدی، بازی تبلیغاتی وزیر نیرو/ بحران برق را با رویا نمی‌شود خاموش کرد!واقعیت آن است که انرژی خورشیدی به‌دلیل ویژگی‌های ذاتی و ضعف زیرساخت‌های داخلی، هنوز نمی‌تواند نقش جدی در سبد تأمین برق کشور ایفا کند. ۳۰ برابر شدن قیمت مسکن در ۱۰ سال بازار مسکن طی ماه‌های اخیر در وضعیت رکود عمیقی فرو رفته است؛ رکودی که هم خریداران مصرفی را از میدان خارج کرده و هم انگیزه سرمایه‌گذاران را کاهش داده است. ظرفیت تولید برق ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافتوزیر نیرو با بیان اینکه طی یک سال گذشته ظرفیت تولید برق کشور ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافته است، از رشد ۷۱ درصدی ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور نسبت به سال گذشته خبر داد. ظرفیت‌سازی برای اجرای ۱۱۱ پروژه مشارکتی مسکن در سال جاریسال گذشته ۱۳ همت پروژه در همکاری با بخش خصوصی (پروژه مشارکتی) تایید و تصویب شد که این پروژه‌ها در حال عقد قرارداد با سازندگان قرار دارد.بازار مسکن به کما رفت؛ خبری از معاملات خرید و فروش نیستنایب رئیس اول اتحادیه املاک با اشاره به رکود شدید بازار مسکن گفت: حجم معاملات که در خرداد افت شدیدی داشت، در تیرماه تقریباً به صفر رسید و خرید و فروش عملاً متوقف شده است.سرمایه‌گذاری ۱۶.۶ همتی بخش خصوصی در شهرهای جدیدتهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از توسعه شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ۱۸۹ پروژه به ارزش ۱۶.۶ هزار میلیارد تومانی خبر داد.
كليه حقوق اين سايت مربوط به بازار مصالح و مسكن محارم می‌باشد.  Copyright © 2025 B3m Co. All rights reserved.